Fysiotherapie De Brug Spijkenisse

Bekkenklachten

Tijdens en na de zwangerschap is het soms raadzaam om de hulp van fysiotherapeuten van Fysiotherapie De Brug in Spijkenisse in te schakelen. Bekkenkachten zijn voorkomende klachten tijdens het zwanger zijn . De fysiotherapeut kan bepaalde oefeningen voorschrijven zodat u uw zwangerschap prettiger doorloopt en na de zwangerschap vlot herstelt.

Vaak krijgen vrouwen van verloskundigen of huisartsen het advies om met bekkenklachten naar de fysiotherapeut te gaan. U ook direct een afspraak maken met Fysiotherapie De Brug in Spijkenisse. Als u op tijd om hulp vraagt kunt u vaak verergering van de klachten voorkomen.

Klachten
Ongeveer 30 tot 50 procent van de vrouwen heeft tijdens de zwangerschap rug- of bekkenklachten. Andere vrouwen krijgen juist klachten na de bevalling. Bij de volgende klachten kan het raadzaam zijn om contact op te nemen met Fysiotherapie De Brug: pijn in één bil, pijn met omdraaien in bed, moeilijk opstaan, pijn na het vrijen, moeite met opstaan vanuit een stoel, pijn met zitten, startpijn na zitten of liggen, pijn na een stukje lopen, moeite met langer staan, pijn tijdens traplopen of het gevoel kwijt zijn in één been.

Fysiotherapie tijdens de zwangerschap
De fysiotherapeut vormt zich een volledig beeld van uw klachten en stelt samen met u een behandelplan op. Naast fysieke behandeling, geeft de fysiotherapeut ook advies hoe u met zo min mogelijk klachten de zwangerschap doorkomt. Verder worden er oefeningen voorgeschreven om de klachten te verminderen. Sommige vrouwen hebben na de bevalling nog klachten of krijgen dan pas klachten. Na de bevalling zal opnieuw een onderzoek plaats vinden en gekeken worden of er nog een behandelplan voor herstel nodig is.